Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané otázky školské komunikace
Prouzová, Romana ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kamiš, Karel (oponent) ; Höflerová, Eva (oponent)
Diference v současném pojetí obecné pedagogiky se zřetelem ke vztahu učitele a žáka v kontextu pedagogické a školské komunikace. Cílem tohoto úvodního výkladu je vyjít z novějších prací zaměřených na obecně pedagogickou problematiku, a to právě z těch prací, které jsou svým charakterem určeny ktomu, aby ovlivňovaly především posluchače pedagogických oborů na vysokých školách, zejména na pedagogických fakultách. Půjde nám při tom o to, abychom zjistili, nakolik vytvářejí prostor pro současné chápání komunikace mezi učitelem a žákem. Jak bude dále zřejmé, nechceme tuto komunikaci chápat v úzkém smyslu a v zjednodušené diferenciaci zvlášť na činnosti vzdělávací a zvlášť na činnosti výchovné. Jde naopak o pohled komplexní, syntetický - začleňující komunikaci učitele a žáka do celku vzdělávacího a výchovného procesu uskutečňovaného ve školním prostředí. Proto nepůjde o celkové posouzení a zhodnocení těchto prací, další řádky budou zaměřeny na to, do jaké míry jsou slučitelné s podobory pedagogických věd jako je pedagogická komunikace a školská komunikace (srov. podrobněji dále). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
When there’s only one: resource sharing and the predicament of the dissertation request
Eighmy Brown, Melissa ; Smith, Austin ; Thompson, Hilary H.
Electronic theses and dissertations (ETDs) are one of the many resources interspersed throughout the current environment of online content. The past two decades have witnessed a shift from print to electronic theses and dissertations and an accompanying growth in university mandates requiring deposit of ETDs in institutional repositories. While these changes should have paved the way for unfettered online access, barriers such as embargoes requested by the author and vendor licensing restrictions have also emerged, hampering access to these unpublished works. Likewise, policies governing cataloging, deposit, and repository access may differ widely across institutions, adding further complexity to the landscape. Interlibrary Loan practitioners are looking for ways to share this unique content and help users navigate the terrain despite the obstacles. This presentation will explore recent trends in thesis requesting and fulfillment using borrowing and lending requests for theses and dissertations from two U.S. public research universities, along with the perspectives of colleagues at peer institutions. These data sets demonstrate that the demand for these materials extends across borders, raising the question: how can we encourage the sharing of ETDs on a global scale? The authors hope their research on the accessibility of theses and dissertations will inform the international academic community on ways to improve the sharing of these important institutional assets, including raising awareness of the need for a policy and workflow that permits controlled ILL lending of embargoed ETDs that mirrors lending of print dissertations.
Plný text: idr-1418_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1418_2_presentation - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1418_3_video - Stáhnout plný textMP4
Dizertace a výzkumná data
Schöpfel, Joachim ; Prost, Hélène
Co vlastně víme o potřebách a chování Ph.D. studentů ohledně výzkumných dat, zejména v oblasti společenských a humanitních věd? Jak mohou akademické knihovny zlepšit management výzkumných dat (RDM) u Ph.D. studentů? Jak mohou přispívat ke správě, ochraně a sdílení výzkumných dat, které jsou součástí elektronických dizertací? Které cíle jsou reálné? Workshop poskytne úvod a základní přehled o dané problematice a pomůže k lepšímu porozumění RDM jako výzvy pro akademické knihovny. V průběhu workshopu budou popsány různé RDM projekty uskutečněné v kampusu sociálních a humanitních věd Univerzity v Lille, zejména v rámci doktorského vzdělávacího programu. Dále bude popsán rozvoj infrastruktury RDM pro uchovávání, ochranu a sdílení výzkumných dat spojených s dizertacemi. Velká část workshopu bude věnována diskusi o místních iniciativách, projektech a také otázkám účastníků.
Plný text: idr-1182_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-1182_2 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: Workshop_presentation_Schopfel_Prost - Stáhnout plný textPDF
Výzkum a vývoj v oblasti výzkumných dat a disertací: Projekt Univerzity v Lille (Francie)
Schöpfel, Joachim ; Prost, Hélène ; Malleret, Cécile
Příspěvek prezentuje výzkumný projekt D4Humanities vedený GERiiCO laboratoří na Univerzitě v Lille a zaměřený na management výzkumných dat (RDM). Popíše zejména vývoj zdejšího workfl ow pro odevzdávání výzkumných dat, které patří k doktorským dizertacím, napojení na národní infrastrukturu pro management výzkumných dat Huma-Num (ukládání, ochrana a zpřístupnění výzkumných dat prostřednictvím služby NAKALA) a také výukový program k managementu výzkumných dat pro studenty Ph.D. programu.
Plný text: Fulltext_Schopfel_EN - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: prezentace_Schopfel_CZ - Stáhnout plný textPDF; prezentace_Schopfel_EN - Stáhnout plný textPDF
videozáznam: NUSL2017-Schopfel - Stáhnout plný textMP4
Od zpřístupnění elektronických kvalifikačních prací k jejich dlouhodobé archivaci
Pavlásková, Eliška
Závěrečné kvalifikační práce jsou archiváliemi s nespornou historickou hodnotou a jako s takovými by s nimi mělo být zacházeno. V roce 2016 Archiv Univerzity Karlovy inicioval změnu stávajících podmínek pro odevzdávání závěrečných prací. Důraz byl kladen zejména na použití formátů vhodných pro dlouhodobou archivaci (zejména formát PDF/A). Prezentace je zaměřena na historický vývoj sběru prací (včetně analýzy formátů prací odevzdaných mezi lety 2006–2016), na popis podmínek odevzdávání a na jejich implementaci do praxe.
Plný text: Fulltext_Pavlaskova_EN - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: prezentace_Pavlaskova_CZ - Stáhnout plný textPDF; prezentace_Pavlaskova_EN - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: NUSL2017-Pavlaskova - Stáhnout plný textMP4
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK
Poulová, Petra ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Švejda, Gabriel (oponent) ; Cyrus, Pavel (oponent)
Ve své práci Využití eLearningu na Fakultě informatiky a managementu UHK jsem chtěla ukázat možnosti využití eLearningu ve vysokoškolské výuce . Vlastní výzkumná část práce byla zaměřena na konkrétní využívání eLearningu ve vysokoškolské výuce na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové a na ověření hypotéz týkajících se efektivity eLearningových přístupů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vybrané otázky školské komunikace
Prouzová, Romana ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kamiš, Karel (oponent) ; Höflerová, Eva (oponent)
Diference v současném pojetí obecné pedagogiky se zřetelem ke vztahu učitele a žáka v kontextu pedagogické a školské komunikace. Cílem tohoto úvodního výkladu je vyjít z novějších prací zaměřených na obecně pedagogickou problematiku, a to právě z těch prací, které jsou svým charakterem určeny ktomu, aby ovlivňovaly především posluchače pedagogických oborů na vysokých školách, zejména na pedagogických fakultách. Půjde nám při tom o to, abychom zjistili, nakolik vytvářejí prostor pro současné chápání komunikace mezi učitelem a žákem. Jak bude dále zřejmé, nechceme tuto komunikaci chápat v úzkém smyslu a v zjednodušené diferenciaci zvlášť na činnosti vzdělávací a zvlášť na činnosti výchovné. Jde naopak o pohled komplexní, syntetický - začleňující komunikaci učitele a žáka do celku vzdělávacího a výchovného procesu uskutečňovaného ve školním prostředí. Proto nepůjde o celkové posouzení a zhodnocení těchto prací, další řádky budou zaměřeny na to, do jaké míry jsou slučitelné s podobory pedagogických věd jako je pedagogická komunikace a školská komunikace (srov. podrobněji dále). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí hodnocení a hodnot jako východisko konceptu sociologického výzkumu hodnotových struktur
Prudký, Libor ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Sokol, Jan (oponent)
Práce je především zacílená na metodologické problémy. Nejde o hledání obecné teorie, ale o orientací v obecných teoriích a konceptech hodnocení a hodnot pro potřeby využití a oprávněnost empirických sociologických zkoumání a analýz hodnot. Toto je hlavním cílem práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.